Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
MIMOŘÁDNĚ NADANÉ DÍVKY NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Sliwková, Markéta ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání mimořádně nadaných dívek na prvním stupni základní školy. Cílem práce je zmapovat problematiku vzdělávání mimořádně nadaných dívek z pohledu učitelů, rodičů a jich samotných. V teoretické části je cílem popsat charakteristiky nadaných dívek a nejčastější problémy na základě rešerše české i zahraniční literatury. Velká pozornost bude především zaměřena na problematiku rodových stereotypů, které mohou ovlivňovat sebepojetí nadaných dívek a proces jejich vzdělávání. V praktické části jsou prezentovány kazuistiky několika mimořádně nadaných dívek prvního stupně základní školy jak z pohledu samotných dívek, tak z pohledu jejich rodičů. Součástí praktické části je také rozhovor s učiteli mapující jejich očekávání a zkušenosti se vzděláváním nadaných dívek. Výsledky výzkumu potvrdily získané poznatky z odborné literatury. Dívky nemají tendenci skrývat své nadání, pokud jsou vzdělávány v podnětném prostředí a jsou respektovány jejich individuální potřeby. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, nadání, nadané dívky, primární škola, genderové stereotypy, kazuistika
Příběhy nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných dětí
Bártová, Ludmila ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Téma nadání a nadaných dětí je v současné době stále aktuálnější. Především na základních školách se v souladu s výzkumem značně mění přístup k nadaným žákům. Tato bakalářská práce navazuje na tento trend a zaměřuje se na specifické téma v této oblasti - na vývoj nadaných dívek v adolescenci. Práce je koncipována formou případové studie, jedná se tedy o hloubkovou analýzu, nikoli o plošné šetření. Cílem práce je zachytit, jaký význam má nadání pro nadané dívky, jak jej vnímají a jak se s ním chystají naložit ve svém budoucím životě. Vzhledem k tomu, že zkoumané dívky jsou ve věku adolescence, budu se soustředit na způsob, jakým se jednotlivé respondentky vyrovnávají s problematikou hledání identity, která může být zvlášť u nich komplikovaná. Zároveň se budu zabývat faktory, kterými se nadané dívky specifikují. Empirická část vychází z výpovědí samotných dívek. To umožnilo zachytit jejich vlastní perspektivu svého nadání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.